пятница, 18 мая 2018 г.

Transforex mastercard


Perguntas frequentes.
Solicite um Mastercard.
P: Como faço para solicitar um Mastercard?
R: O Mastercard não emite cartões diretamente, entre em contato com a instituição financeira escolhida para solicitar um cartão.
P: Perguntas não respondidas aqui?
R: Se a sua pergunta não estiver listada, recomendamos que você entre em contato com a instituição financeira que emitiu sua conta, pois eles apenas detêm informações específicas para sua conta. Normalmente, há um número de serviço ao cliente para sua instituição financeira na parte de trás do cartão. Você sempre pode entrar em contato com o Centro de Assistência Mastercard gratuitamente a 0800964767. Se você acredita que sua pergunta só pode ser respondida pelo Mastercard, clique aqui para enviar sua pergunta.
Localizador de ATM.
P: Eu não conheço minha senha ou meu PIN. Como posso obter essa informação?
R: Para obter informações sobre seu PIN ou conta, entre em contato com a instituição financeira que emitiu seu cartão. Você encontrará suas informações de contato na parte de trás do seu Mastercard e na sua declaração de cobrança. Ou você pode visitar o site do emissor para gerenciar sua conta online.
P: Qual é a taxa de retirada de dinheiro ou de adiantamento em dinheiro de um caixa eletrônico?
A: o Mastercard não determina as taxas do caixa eletrônico. Quaisquer taxas cobradas pelo proprietário do caixa eletrônico são divulgadas no momento em que a transação é iniciada. Naquele momento, você tem a opção de interromper a transação se você não deseja pagar as taxas. Você também deve verificar com a instituição financeira que emitiu seu cartão para determinar suas políticas de taxa de ATM. Você pode encontrar as informações de contato do seu emissor na parte de trás do seu Mastercard e em sua declaração de cobrança. Ou você pode visitar o site do emissor.
P: Como posso obter uma lista de locais de ATM.
R: A rede ATM do Mastercard é apenas uma chamada telefônica de distância, dando-lhe acesso ao dinheiro onde quer que você vá. Obter números de contato.
P: Posso usar meu cartão pré-pago, cartão de presente ou cartão de crédito em um caixa eletrônico?
R: Sim. Você pode retirar dinheiro contra o saldo na maioria dos cartões pré-pagos Mastercard e cartões de presente em qualquer caixa eletrônico. No entanto, nem todos os emissores de cartões pré-pagos e de cartão de presente permitem transações ATM ou estrangeiras. Certifique-se de verificar com o emissor do seu cartão para garantir que esses tipos de transações sejam permitidos. A maioria dos cartões de crédito MastercardT também permitem que você obtenha adiantamentos em dinheiro em um caixa eletrônico. Você precisará de um Número de Identificação Pessoal (PIN) para retirar dinheiro. Você pode encontrar as informações de contato do seu emissor na parte de trás do seu Mastercard e em sua declaração de cobrança. Ou você pode visitar o site do emissor.
P: Esqueci o PIN do meu cartão ATM. Como posso recuperá-lo ou obter um novo?
R: Você deve contatar a instituição financeira que emitiu seu cartão para recuperar ou redefinir seu PIN. Você pode encontrar suas informações de contato na parte de trás do seu Mastercard e em sua declaração de cobrança.
P: Como posso obter um substituto para um cartão de ATM perdido ou roubado?
R: Vamos ajudá-lo a substituir seu cartão de ATM perdido ou roubado, independentemente de onde você estiver. Ligue para o Centro de assistência Mastercard com qualquer necessidade relacionada ao cartão de qualquer lugar do mundo.
P: Perguntas não respondidas aqui?
R: Se a sua pergunta não estiver listada, recomendamos que você entre em contato com a instituição financeira que emitiu sua conta, pois eles apenas detêm informações específicas para sua conta. Normalmente, há um número de serviço ao cliente para sua instituição financeira na parte de trás do cartão.
P: Posso pagar meus cobradores que aceitam o Mastercard diretamente deste site?
R: Não. Para pagar uma conta, visite o site do seu biller para obter instruções sobre como fornecer o pagamento.
P: Eu tenho que pagar uma taxa pelo pagamento de faturas usando um Mastercard?
R: O Mastercard não cobra uma taxa pelo pagamento de faturas. Embora a maioria dos provedores de serviços não cobrar uma taxa, certifique-se de perguntar se eles cobram quaisquer taxas ou têm quaisquer restrições associadas a fazer um pagamento usando seu Mastercard.
P: Como pago uma conta com um Mastercard?
R: Entre em contato com o seu cobrador para fazer um pagamento eletrônico. Muitos fornecem esta opção de pagamento através de seus sites ou por telefone.
P: Com que frequência posso fazer pagamentos de contas automáticas e quando as contas são pagas?
A: O pagamento automático de contas é um arranjo que você faz com seu (s) fornecedor (es) de serviço selecionado (s), então você precisará contatar cada um diretamente para organizar os montantes de pagamento e agendamento. Cada biller tem seu próprio procedimento para pagamento automático de faturas.
P: Existe um limite para o número de pagamentos de contas automáticos que posso ter em um Mastercard?
R: Não, mas você pode ser limitado ao fazer cobranças globais na sua conta do Mastercard, se isso o faça, você excederá seu limite de crédito.
P: Quem emitiu meu cartão?
R: Você encontrará as informações de contato do seu emissor do cartão na parte traseira do seu Mastercard e em sua declaração de cobrança.
P: Quais cartões posso usar para pagar contas?
R: Você pode usar um cartão de crédito ou débito que tenha o logotipo do Mastercard. Recomendamos que você confirme com cada biller para garantir que ele aceite seu cartão como forma de pagamento.
P: O que é o pagamento automático de contas?
A: O pagamento automático de contas pode ajudá-lo a evitar taxas e encargos em atraso, permitindo que seus provedores de serviços selecionados carregue automaticamente sua conta Mastercard com uma base regular.
P: O que é o pagamento de contas manuais?
R: Com o pagamento manual de contas, você tem a liberdade de selecionar o valor a pagar e a data em que deseja efetuar o pagamento. Cada vez que uma conta é devida, você inicia o processo de pagamento.
P: E se eu quiser parar um pagamento automático de faturas?
R: entre em contato com o responsável com quem você configurou o pagamento automático de faturas e siga seus procedimentos para cancelar ou alterar o método de pagamento. Você pode cancelar um pagamento automático de faturas através do emissor do cartão.
P: E se eu não concordar com um valor de pagamento feito para um fornecedor de cobrança / serviço na minha declaração Mastercard?
R: Recomenda-se que você reveja o papel ou a conta eletrônica que seu cobrador fornece antes de qualquer pagamento feito com o seu Mastercard. No entanto, se houver um erro ou uma pergunta sobre um pagamento faturado em seu cartão, entre em contato com o seu cobrador imediatamente para resolver as discrepâncias de pagamento.
Como titular do cartão Mastercard, você não é responsável por compras não autorizadas cobradas na sua conta. Saiba mais sobre nossa cobertura de Zero Liability * В. Exceções aplicadas. O emissor do seu cartão pode permitir que você ajude você a resolver sua transação em disputa.
P: Quais são os benefícios do pagamento de faturas usando um Mastercard?
R: Você pode iniciar pagamentos a qualquer momento e de qualquer lugar do mundo. Os encargos aparecerão no seu extrato mensal, por isso é uma maneira fácil e eficiente de se manter organizado e acompanhar suas despesas. Usar seu Mastercard é muito mais rápido e mais conveniente do que escrever cheques. Além disso, se usar o pagamento automático de faturas, você não terá que se preocupar com pagamentos perdidos ou taxas atrasadas. Dependendo do cartão que você usa, você também pode ganhar recompensas.
Benefícios do cartão.
P: Como posso saber mais sobre os benefícios do meu cartão?
R: O Mastercard oferece vários recursos e benefícios diferentes que dependem do cartão específico que você possui. Entre em contato com o emissor do cartão para saber mais.
P: Como arquivar um pedido de benefícios de cartão?
R: Por favor, ligue para o Centro de Assistência Mastercard gratuitamente da U. K. em 0800964767 ou você pode chamar & quot; coletar & quot; Ao discar seu operador local da maioria dos países para 1-636-722-7111.
P: Perguntas não respondidas aqui?
R: Se a sua pergunta não estiver listada, recomendamos que você entre em contato com a instituição financeira que emitiu sua conta, pois eles apenas detêm informações específicas para sua conta. Normalmente, há um número de serviço ao cliente para sua instituição financeira na parte de trás do cartão. Você sempre pode entrar em contato com o Centro de assistência Mastercard, gratuitamente, em 0800964767 ou coletar em 1-636-722-7111. Se você acredita que sua pergunta só pode ser respondida pelo Mastercard, clique aqui para enviar sua pergunta.
Violação do cartão.
P: Como posso obter o nome do revendedor onde a minha conta do cartão estava comprometida?
R: O Mastercard agradece a preocupação e a diligência que você está tomando para proteger suas finanças em relação aos cartões de crédito e o inquérito sobre uma violação da conta de cartão que o afetou diretamente. Nós tomamos cada ocorrência de violação de cartão muito a sério e trabalhamos em estreita colaboração com agências de investigação. Além disso, o Mastercard aumentou as penalidades para os processadores para garantir que cada uma dessas empresas proteja os dados do titular do cartão com extremo cuidado e diligência.
Q: "O que é dinheiro de volta?
A: "Cash Back" é um serviço oferecido por varejistas selecionados que permite que os consumidores obtenham dinheiro do seu cartão de débito ao fazer uma compra.
P: "Preciso usar meu cartão de débito para receber dinheiro de volta?
R: "Sim, uma vez que os fundos são retirados da sua conta que está vinculada ao seu cartão de débito, este serviço só está disponível ao usar um cartão de débito.
Q: "Qual é a vantagem de receber dinheiro de volta?
A: • O reembolso de dinheiro é uma maneira conveniente de obter rápida e facilmente dinheiro da sua conta enquanto compra nos locais de varejo favoritos, salvando-lhe uma viagem ao caixa eletrônico. E, na maioria dos casos, não há taxa para este serviço, enquanto você pode ser obrigado a pagar uma taxa no ATM.
Q: "Existe uma quantidade máxima de dinheiro que posso obter com a minha compra?
R: "A quantidade de dinheiro disponível pode variar por varejista e pode estar sujeita à disponibilidade de fundos no momento da compra. Se você tiver dúvidas sobre a disponibilidade de fundos em um revendedor específico, entre em contato com o revendedor diretamente. O valor do reembolso também está sujeito à disponibilidade de fundos na conta que está vinculada ao seu cartão de débito.
Cartões co-marcados.
Q: O que é um programa de cartão de co-marca?
R: Um programa de co-marca é uma parceria que reúne o Mastercard, uma instituição financeira emissora da Mastercard e uma empresa parceira adequada que deseja desenvolver seus negócios. As três partes trabalham juntas para criar um programa de cartão que é comercializado para a base de clientes da empresa parceira. Um cartão de co-marca é uma forma de pagamento que oferece valor agregado aos clientes do parceiro.
P: Quais tipos de empresas têm programas bem sucedidos de co-marca?
R: Muitas indústrias diferentes implementaram com sucesso programas de co-marca, incluindo companhias aéreas, companhias de gás, empresas automotivas, clubes de armazém e supermercados. Uma coisa que essas empresas têm em comum é uma base crescente de clientes que compram produtos ou serviços de forma recorrente.
P: Quem é responsável pela promoção de um cartão de co-marca?
R: O nível de apoio prestado e o grau de responsabilidade para projetar e implementar as solicitações e promoções de cartões dependerão do acordo alcançado entre o parceiro e o emissor do cartão. O Mastercard tem muitos níveis diferentes de suporte e conhecimentos disponíveis para ajudar um mercado da empresa a co-marca e expandir seus negócios.
P: Qual o aspecto de um cartão de marca virtual Mastercard?
R: as regras do Mastercard permitem que o logotipo do parceiro seja uma característica dominante no rosto do cartão. Os cartões também possuem o logotipo do Mastercard e devem estar em conformidade com determinados padrões de design do Mastercard. O nome da instituição financeira emissora do Mastercard pode aparecer, mas não é necessário. Este e outros detalhes do design do cartão serão determinados pelo parceiro e pelo emissor do cartão.
P: Como encontro um emissor para uma aliança de co-marca?
R: O primeiro lugar a começar é com um banco ou instituição financeira com a qual sua empresa já possui um relacionamento. Ou, Mastercard pode fornecer uma lista de potenciais instituições financeiras de entre os milhares de pessoas que fizemos negócios ao longo dos anos.
P: Qual o papel desempenhado pela Mastercard no desenvolvimento de um programa de co-marca?
R: Isso depende dos objetivos e do orçamento da empresa parceira. No entanto, o Mastercard possui uma equipe dedicada de especialistas altamente especializados e co-marca que podem ajudar uma empresa a avaliar e estabelecer uma parceria de marca que atinja os objetivos de todas as partes envolvidas.
Sem contato.
FAQs do consumidor.
P: O que é Mastercard sem contato?
R: O cartão sem mestre sem contato é como ter uma mudança exata onde quer que você vá. Um toque simples de seu cartão, fob chave ou telefone inteligente é tudo o que é preciso para pagar no check-out.
P: Por que eu devo usar sem contato?
R: Há muitos benefícios para pagamentos sem contato:
É rápido e ideal em locais onde a velocidade é essencial, como estádios, restaurantes de fast food, postos de gasolina, centros de transporte e muito mais. É como ter mudanças exatas onde quer que você vá, então você não precisa se preocupar em transportar dinheiro ou pescar moedas. Você está no controle porque seu cartão ou dispositivo sem contato nunca deixa sua mão no check-out. Você obtém melhor registro de todas as suas compras do que você faz quando usa dinheiro.
P: Onde posso fazer pagamentos sem contato?
A: Em qualquer lugar, você vê o símbolo sem contato na hora do pagamento, você pode simplesmente tocar para pagar. Isso inclui restaurantes de fast food, postos de gasolina, lojas de conveniência, farmácias, estádios e muito mais.
Se você não vê o símbolo, seu cartão sem contato ainda pode ser usado inserindo seu cartão de chip ou deslizando no check-out.
P: Como pago com o Mastercard sem contato?
R: Para fazer uma compra, basta tocar no cartão sem contato Mastercard, na chave ou no telefone inteligente no leitor de pagamento no checkout dos locais de varejo participantes.
P: Posso usar meu cartão ou dispositivo sem contato em leitores de pagamento que não exibem o logotipo sem contato?
R: Você pode efetuar pagamentos sem contato em qualquer leitor de pagamento sem contato que exiba esse símbolo. Você também pode usar cartão sem contato em terminais / leitores de chips e pin.
P: quão próximo o & quot; toque & quot; tem que ser para o leitor de pagamento?
R: Normalmente, quando você toca seu cartão / dispositivo no checkout, ele deve estar dentro de uma polegada ou duas do símbolo sem contato no terminal no contador. Por favor, note que se você tiver mais de um cartão sem contato em sua carteira, você deve remover o cartão específico que você gostaria de usar ao invés de tocar sua carteira contra o leitor.
P: Como as compras aparecerão no meu extrato mensal?
R: As compras feitas sem contato serão exibidas em sua declaração como qualquer outra compra que você fizer com um cartão.
P: Como isso funciona?
A: Contactless usa um chip de computador embutido escondido e antenas de radiofrequência. Depois de tocar seu cartão ou dispositivo sem contato no check-out, os detalhes do pagamento são enviados sem fio para a rede Mastercard. Se estiver usando um telefone celular, momentos depois de tocar, você receberá confirmação de pagamento e estará no seu caminho.
P: O que é um fob chave ou uma etiqueta de pagamento?
R: Um fob chave ou uma etiqueta de pagamento é um dispositivo sem contato especial que você pode anexar à sua corrente chave. Os emissores de cartões, por vezes, fornecem isso como um companheiro para seu cartão de plástico primário Mastercard premium.
P: Eu devo tratar meu cartão ou dispositivo sem contato Mastercard de forma especial?
A: Trate seu cartão ou dispositivo sem contato como faria com qualquer outro cartão de crédito, débito ou pré-pago. Sempre saiba onde é o seu cartão ou dispositivo sem contato e mantenha-o em um lugar seguro. E certifique-se de manter um registro de todos os seus números de cartão, datas de validade e números de telefone de emergência.
P: Preciso ligar / desligar?
R: Se você possui um telefone celular sem contato, você pode ativá-lo ou desativar. Se você estiver usando cartão sem contato ou fob, está sempre pronto e pronto para usar.
P: É seguro?
R: Sim. Os pagamentos sem contato fornecem tecnologia de criptografia segura e proteção de Responsabilidade Zero e são tão seguros como seu cartão normal.
Você está no controle - seu cartão ou dispositivo sem contato não deixa suas mãos para fazer um pagamento Nenhum pagamento acidental - seu cartão ou dispositivo sem contato deve estar perto do leitor no checkout para o trabalho Não é cobrado duas vezes - mesmo que Você bateu mais de uma vez no check-out, você só será cobrado uma vez por sua compra.
P: Por que não são necessários números de pinos?
R: Para garantir que o uso sem contato seja tão simples e conveniente como o dinheiro, os revendedores que aceitam cartões sem contato não exigem que você assine para pequenas compras (ВЈ30 ou abaixo).
Para os pagamentos sem contato do dispositivo móvel, um thumbprint, PIN, o padrão de tela autentica a transação da mesma forma que um PIN, permitindo que os usuários paguem por bens e serviços acima do limite sem contato atual não autenticado de ВЈ30 nas lojas.
P: O que eu faço se meu cartão ou dispositivo sem contato for perdido ou roubado?
R: Se perdeu seu cartão ou suspeitava de atividade não autorizada em sua conta, entre em contato com a instituição financeira que emitiu seu cartão imediatamente. Se você não conhece o número do emissor do seu cartão, entre em contato com o Mastercard e nós o ajudaremos a encontrar essa informação.
Entre em contato com a linha de ajuda UK Mastercard-0800964767.
FAQs do varejista.
P: Como aceitará o Mastercard sem contato beneficiar o meu negócio?
R: A aceitação sem contato provou trazer muitos benefícios para os varejistas, incluindo:
Check-out mais rápido Promove uma despesa média mais alta Reduz os custos relacionados ao tratamento de caixa Permite o POS para NFC móvel e novos dispositivos de pagamento digitais, como wearables.
P: Que tipo de varejistas podem beneficiar mais de aceitação sem contato?
R: A aceitação sem contato é uma excelente opção para qualquer revendedor, especialmente em ambientes onde a velocidade e a conveniência são valorizadas ou onde o dinheiro atualmente é o método de pagamento dominante. Exemplos incluem lojas de fast food, supermercados, restaurantes rápidos, drive-thrus, lojas de conveniência, máquinas de venda automática, pedágios, táxis, locais de estacionamento, bombas de combustível e transporte público.
P: Mastercard é seguro sem contato?
R: Sim, as transações sem contato MastercardT são processadas através da mesma rede de pagamentos financeiros que processa bilhões de transações de cartão magnético e faixa chip Mastercard milhas a cada ano.
Os mecanismos de segurança sem contato Mastercard são projetados para:
Proteja contra cartões falsificados. Implementar um eficiente mecanismo anti-replay para transações sem contato. Limite o impacto da captura fraudulenta de dados sem contato por fraudadores em todos os ambientes.
Mesmo que o cliente atinja duas vezes por erro, a tecnologia garante que o consumidor receba uma conta uma vez.
P: É possível efetuar reembolsos a um cartão sem contato, fator de forma e telefone celular?
R: Sim, é possível emitir um reembolso aos clientes tocando no dispositivo de pagamento sem contato da mesma maneira que fazer uma compra. Por favor, siga a política de reembolso da sua loja.
P: A aceitação de pagamento sem contato altera a garantia de pagamento para o revendedor?
R: Não, se um pagamento sem contato for autorizado, on-line ou off-line, o revendedor ainda recebe uma garantia de pagamento, mesmo para transações abaixo do limite de CVM sem contato sem verificação do titular do cartão.
P: Quais são os custos envolvidos?
R: O custo variará dependendo da solução selecionada. Para aceitar pagamentos sem contato, os varejistas podem optar por implementar um leitor periférico plug-in ou um POS totalmente integrado ou um sistema POS autônomo.
P: Como aceitar pagamentos móveis diferentes dos cartões aceitos?
A: Â Ao caixa, os pagamentos móveis se parecerão com o pagamento de cartão sem contato; exceto que o cliente pode verificar seu PIN móvel, reconhecimento biométrico ou padrão no dispositivo móvel.
P: Como o processo de verificação de pagamento funciona sem contato?
R: Para as transações até o limite de verificação do titular do cartão sem contato estabelecido pelo país, nenhum PIN ou assinatura é necessário para cartões e fatores de formulário. Para compras acima desse limite, é necessário o código PIN ou a assinatura. Â Para uma compra realizada com um telefone celular, o consumidor normalmente se autenticará no dispositivo móvel com um PIN móvel, reconhecimento biométrico ou padrão.
P: Como um cliente saberia que os pagamentos sem contato podem ser feitos em um local?
A: Â O leitor do ponto de venda (POS) deve exibir o símbolo de aceitação sem contato. Muitos varejistas exibem sinalização POS ressaltando a aceitação sem contato também.
P: Que outros documentos estão disponíveis para ajudar os varejistas a implantar pagamentos sem contato?
R: O Kit de ferramentas sem contato para revendedores e como otimizar a experiência sem contato com o consumidor - A Torneira perfeita é o seu guia para implementar com sucesso um programa sem contato Mastercard. Estes documentos estão disponíveis sem contato. Para obter recursos adicionais, incluindo o guia de processo de Integração de Terminal Mastercard (guia de processo M-TIP), entre em contato com o banco adquirente.
P: Os clientes poderiam, sem saber, fazer uma compra, se eles passassem pelo leitor?
R: Não, você deve ativar o terminal primeiro e o caixa de valores deve inserir o valor do pagamento para ativar o terminal sem contato. Além disso, o cartão ou dispositivo deve ser mantido dentro de 2 cm (1 polegada) do terminal.
P: O revendedor precisa imprimir um recibo para todas as transações sem contato?
R: Não, você não precisa imprimir um recibo para transações de baixo valor, a menos que seus clientes solicitem um recibo.
P: Qual é o limite de transação para cartões sem contato Mastercard?
R: os pagamentos sem contato devem ser aceitos para todos os valores, para pagamentos móveis autenticados, como Apple ou Android Pay, o mesmo que um pagamento tradicional em cartão. Os pagamentos são limitados em ³30 para cartões sem contato.
P: E se a caixa registradora não responder?
R: Tente estas etapas de solução de problemas:
Certifique-se de que o terminal e os adaptadores estejam todos ligados e conectados. Uma luz, um texto ou gráficos na tela devem indicar que o terminal está ligado. Se o seu terminal é um terminal não integrado com um leitor sem contato separado, verifique se o leitor sem contato está aceso depois que a transação é registrada. A luz pode não ligar antes disso. Registre a transação novamente como faria para uma transação de cartão e peça aos seus clientes que toquem novamente. Certifique-se de que o seu cartão / dispositivo está a 2 cm (1 polegada) do terminal e você ouve um sinal sonoro ou vê uma mudança na luz. Se o seu terminal ainda não está respondendo, entre em contato com o fabricante ou distribuidor do terminal.
P: Como a tecnologia sem contato Mastercard funciona para dispositivos móveis?
R: No momento da compra, seus clientes precisarão seguir os prompts em seu dispositivo (isto varia de acordo com o tipo de dispositivo) e, em seguida, simplesmente toque seu dispositivo corretamente sobre o terminal. Ao pagar com um telefone celular, seu cliente normalmente se autentica no dispositivo móvel com um PIN, reconhecimento biométrico ou padrão.
Conversão de moeda.
Q: Onde posso encontrar informações sobre taxa de câmbio?
A: Para fornecer acesso fácil às informações sobre taxa de câmbio, a Mastercard fornece suas taxas de câmbio on-line. В.
P. Qual é a taxa de câmbio para um país que eu estou visitando?
Se você gostaria de saber qual é a taxa de câmbio mais recente para o país que você está visitando, visite nosso site para as taxas de câmbio mais recentes.
P: Como a conversão de moeda é cobrada na minha conta?
R: Recomendamos que entre em contato com a instituição financeira que emitiu seu cartão para determinar os encargos de conversão de moeda que são aplicados a transações estrangeiras. Normalmente, há um número de serviço ao cliente na parte de trás de cada cartão.
P: Eu fiz uma compra na minha moeda local, então por que eu cobrai uma taxa de conversão de moeda?
R: Recomendamos que entre em contato com a instituição financeira que emitiu seu cartão para determinar os encargos de conversão de moeda que são aplicados a transações estrangeiras. Normalmente, há um número de serviço ao cliente na parte de trás de cada cartão.
P. Um varejista não me deu a opção de moeda para o meu pagamento. O que devo fazer?
R: O Mastercard investiga queixas de negligência na conversão de moeda no varejo. Caso deseje entrar em contato conosco, envie um email para POI_Currency_Conversion @ mastercard.
P. Como posso denunciar uma carga excessiva para conversão de moeda?
R: O Mastercard investiga queixas de negligência na conversão de moeda no varejo. Caso deseje entrar em contato conosco, envie um email para POI_Currency_Conversion @ mastercard.
Começando.
P: Como entre em contato com o suporte às operações do cliente Mastercard?
A: o Suporte às Operações do Cliente pode ser alcançado em Client_Support @ mastercard.
P: Como faço para começar a aceitar o Mastercard?
R: É fácil começar. O primeiro passo é entrar em contato com um adquirente ou com um provedor de serviços de pagamento para solicitar uma conta de varejista com um banco ou um de seus agentes.
P: Como posso aceitar pagamentos de comércio eletrônico?
R: Muitos provedores de serviços de pagamento podem ajudá-lo a aceitar pagamentos de comércio eletrônico. Na verdade, muitos provedores também podem ajudá-lo a criar um site, adicionar uma função carrinho de compras e melhorar a segurança do seu site e as transações.
P: Como posso baixar a marca da marca Mastercard para uso no meu site?
R: as versões eletrônicas da marca da marca Mastercard estão disponíveis no Mastercard Brand CenterВ para download.
P: Como posso solicitar um Mastercard?
R: O Mastercard não emite cartões diretamente, entre em contato com a instituição financeira escolhida para solicitar um cartão.
P: Existe algum programa que ajude a crescer meu negócio?
R: Sim, o Mastercard tem programas projetados para expandir vários tipos de negócios.
P: Como funciona o processo de pagamento?
P: Quais são os benefícios de aceitar o Mastercard?
R: Se você é um negócio novo ou estabelecido, a aceitação do cartão pode ter um impacto positivo na sua linha de fundo. Aqui estão apenas alguns dos muitos benefícios:
P: Como faço para começar a aceitar pagamentos de cartões / digitais?
P: Qual a diferença entre um adquirente e um facilitador de pagamento?
R: Um facilitador de pagamento é um varejista de registro que facilita transações em nome de um sub-varejista. Um adquirente é o banco ou instituição financeira que processa pagamentos de crédito e / ou débito para um revendedor.
P: O que é um adquirente e por que eu preciso de um?
R: Também conhecido como um banco varejista, um adquirente é uma instituição financeira licenciada pela Mastercard para ajudar um revendedor a aceitar os pagamentos do Mastercard. Os adquirentes vendem seus serviços de processamento diretamente aos varejistas ou contratam agentes para vender em seu nome.
P: O que é uma taxa de intercâmbio?
R: As taxas de intercâmbio são taxas pagas pelos adquirentes aos emissores de cartões em operações de compra realizadas em cartões de pagamento. Eles são apenas um dos muitos componentes de custo incluídos em uma taxa de serviço de varejo. O Mastercard estabelece suas taxas de intercâmbio, que são um método necessário e eficiente pelo qual a Mastercard mantém uma rede de pagamentos vibrante.
P: Quem eu chamo se eu tiver um problema com meus terminais de ponto de venda?
R: entre em contato com seu adquirente ou facilitador de pagamento se você tiver uma pergunta relacionada aos seus terminais.
P: Será que eu recebo qualquer custo para aceitar os pagamentos?
R: O seu adquirente / facilitador de pagamento fornecerá informações sobre os custos.
Consultas de aplicação da lei.
P: Eu trabalho na aplicação da lei e estou investigando um caso de fraude, com quem posso falar?
R: Por favor, envie um e-mail para nosso Centro de Apoio à Aplicação da Lei em Law_Enforcement_Support @ mastercard - responderemos ao seu inquérito dentro de 24 a 48 horas.
Obra do logotipo.
P: Onde posso obter logotipos Mastercard?
A obra de arte e as diretrizes de uso do logotipo disponíveis estão disponíveis no Centro de marca Mastercard. Você também pode solicitar decalques do Brand Center.
Cartões perdidos ou roubados.
P: Como posso denunciar meu Mastercard como perdido ou roubado?
R: entre em contato com o emissor do seu cartão. O Mastercard pode ajudá-lo com detalhes de contato - por favor, ligue para 0800964767.
P: Como posso obter um cartão de substituição?
R: O Mastercard pode ajudá-lo a receber um cartão de substituição trabalhando com a instituição financeira que emitiu seu cartão. Os cartões de substituição exigem que sua instituição financeira autorize um novo número de conta. Entre em contato com o emissor do seu cartão. Mastercard pode ajudá-lo com detalhes de contato - por favor, ligue para 0800964767.
Problemas de compras.
P: Tentei fazer uma compra, mas meu cartão é recusado. O que devo fazer?
R: Se uma transação for recusada, entre em contato com a instituição financeira que emitiu seu cartão. Às vezes, os bancos colocam medidas de segurança para reduzir o risco de transações fraudulentas em certos tipos de transações, o que pode resultar em operações negativas.
Cartão de substituição.
P: Como posso obter um cartão de substituição?
R: O Mastercard pode ajudá-lo a obter um cartão de substituição trabalhando com a instituição financeira que emitiu seu cartão. Os cartões de substituição exigem que sua instituição financeira emita um novo número de conta. Para solicitar uma substituição do cartão de emergência, entre em contato com o Centro de Assistência Mastercard, gratuitamente, em 0800964767.
Denunciar fraudes.
P: Recebi um e-mail / chamada telefônica da Mastercard sobre minha conta, mas parece ser uma farsa ou um e-mail de phishing. O que devo fazer?
R: O Mastercard nunca solicitará informações pessoais ou de conta de um titular de cartão e suspeitamos que a informação que você recebeu é fraudulenta. Os consumidores devem sempre proteger suas informações pessoais e abster-se de responder a fraudes suspeitas por e-mail / telefone. Se você suspeitar de fraude em sua conta, entre em contato com seu banco emissor imediatamente para denunciá-la. Agradeceríamos se você pudesse encaminhar o e-mail original para "stopit@mastercard. В".
P: Alguém chamou para oferecer uma taxa mais baixa no meu Mastercard, mas parece ser uma farsa. O que devo fazer?
R: O Mastercard não contacta pessoas para solicitar informações pessoais, incluindo informações sobre a conta do cartão de crédito ou débito. Se você recebeu uma solicitação de telefone não solicitada, um e-mail, um texto ou uma solicitação de mídia social de um indivíduo que reivindique ser um representante da Mastercard, não responda.
Os titulares de cartões Mastercard devem sempre proteger suas informações pessoais e não responder a quaisquer e-mails ou perguntas suspeitas.
Se você é vítima de um ataque de phishing e acredita que as informações da sua conta podem ter sido comprometidas, entre em contato com a instituição financeira que emitiu seu cartão de crédito ou débito para denunciar o incidente.
P: Eu acredito que compras fraudulentas foram feitas no meu cartão de crédito Mastercard ou cartão de débito. Como faço para denunciá-lo?
R: Se você acredita que uma transação postada em sua conta é fraudulenta, você deve entrar em contato imediatamente com a instituição financeira que emitiu seu cartão. Normalmente, há um número de serviço ao cliente para sua instituição financeira na parte de trás de cada cartão que você pode ligar.
P: Eu sei quem cometeu uma fraude no cartão de crédito Mastercard ou no cartão de débito. Como faço para denunciá-lo?
R: Se você acredita que tem informações sobre uma pessoa que cometeu uma fraude usando seu Mastercard, sem sua permissão, entre em contato com a instituição financeira que emitiu seu cartão. As informações de contato podem ser localizadas na parte de trás do seu cartão ou em uma declaração de faturamento mensal.
P: Eu acredito que alguém solicitou um cartão de crédito Mastercard em meu nome. O que devo fazer?
R: O Mastercard não emite cartões e não podemos dizer se uma conta foi aberta em seu nome. Se você conhece o nome da instituição financeira, você deve contatá-los imediatamente e cancelar a conta. Então você deve notificar cada uma das três agências de relatórios de crédito:
As agências de relatórios de crédito devem fornecer uma cópia do seu relatório de crédito. Mesmo que você não veja um credor incomum em um relatório de crédito, você deve escrever formalmente para informá-los sobre a situação.
Para obter mais informações sobre relatórios de crédito, vá para ftc. gov e selecione relatórios de crédito.
Q: houve uma violação na minha conta e recebi um novo cartão. Como posso obter mais informações?
A: Mastercard agradece a preocupação e a diligência que você está tomando para proteger suas finanças. Nós tomamos cada violação de cartão muito a sério e trabalhamos em estreita colaboração com agências de investigação. Encorajamos você a entrar em contato com sua instituição financeira para obter as informações mais atualizadas. Typically, there is a customer service number on the back of the card that you can call.
Q: How do I report potential fraud?
A: If you possess contact information for someone who has committed fraud on a MastercardВ account, please contact your retailer service provider for assistance in reaching the financial institution that issued the Mastercard account.
SecureCode.
Q: I'm a retailer. What is Mastercard SecureCode?
A: MastercardВ SecureCode is a global programme designed to provide online retailers with the added security of having issuing banks authenticate their cardholders when shopping.
By particpating in SecureCode online retailers can benefit from the liability shift (from retailer to issuer) which provides protection against "cardholder unauthorised" or "cardholder not recognised" chargebacks. Such protection is designed to reduce your chargeback exposure, losses and processing expenses. В.
When you implement SecureCode, consumer confidence increases, making your customers more likely to make an online purchase from you. В.
Q: Is SecureCode easy for online shoppers to use?
A:В Yes, SecureCode is intergrated as part of your checkout experience, shoppers may be requested to provide additional information to their card issuer during the checkout before their online transaction can be completed. В.
Q: I'm a retailer, how do I get SecureCode for my business?
A:В The SecureCode programme may already be available through your transaction processor or service provider. В Alternatively, a list of В compliant MastercardВ SecureCode vendors is available, visit: SecureCode technology vendors.
Q: Am I required to display the Mastercard SecureCode programme logo on my site?
A:В Yes. This lets customers know you are doing your part to make their transactions safer. В.
The SecureCode programme identifier is available on the MastercardВ Brand Center. Download artwork.
Q: I'm a consumer. What is Mastercard SecureCode?
A: MastercardВ SecureCode is a service to enhance your existing MastercardВ credit card or debit card and gives you an additional layer of security that protects you against unauthorised use of your card when you shop at participating online retailers. В This service is provided by your card issuing bank.
Q: How does Mastercard SecureCode work?
A: В SecureCode works with your existing MastercardВ account and it is easy to use. В SecureCode protects against unauthorised use of your card when you shop online. В Look for the SecureCode logo at participating retailers.
When you make a purchase at a participating SecureCode retailer, during the check out process you may be prompted by your card issuer to identify yourself to ensure you are the person making the transaction. В You may receive an one-time code via text message or some other method. В This information is not shared with the retailer, it is between you and your card issuer. В Check with your card issuing financial institution to participate in SecureCode. В They will provide you with the information needed to identify yourself during the purchase.
Q: How do I know whether a retailer participates in SecureCode?
A: В Many participating online retailers display the SecureCode brand mark. В When you make a purchase at a participating retailer, during the check out process you may be prompted by your card issuer to identify yourself to ensure you are the person making the transaction. В This information is not shared with the retailer, it is between you and your card issuer.
Q: What should I do if I am experiencing any problems?
A: В If you are experiencing problems with SecureCode please contact your Financial Institution.
Telephone or email scam.
Q: Someone contacted me claiming to be from Mastercard, but I think it may be a scam. O que devo fazer?
A: Please be advised that MastercardВ does not attempt to contact individuals to request personal information including credit or debit card account information. If you receive an unsolicited phone call, email, text message or social media request from an individual claiming to be a MastercardВ representative: DO NOT RESPOND.
MastercardВ cardholders should always safeguard their personal information and not respond to any suspicious emails or other inquiries.
If you are a victim of a phishing attack and believe your account information may have been compromised, please contact the bank or financial institution that issued your credit or debit card to report the incident.
Tokenisation.
Q: What is tokenisation?
A: Tokenisation is the process of replacing a card’s primary account number (PAN)—the 16-digit number on the plastic card—with a unique alternate card number, or “token. ” Tokens can be used for mobile point-of-sale transactions, in-app purchases or online purchases.
Q: What are the benefits of tokenisation?
A: Tokenisation reduces fraud related to digital payments by making transactions more secure by including a dynamic component with each transaction. It takes the security of a physical EMV chip and applies it to non-card environments including proximity, mobile and internet payments.
Retailers benefit from more secure transactions, as well as faster checkout experiences, new payment acceptance options and more ways to sell.
Q: How do I ensure that I can accept transactions from eligible devices?
A: Existing contactless terminals are compatible with tokenised transactions and no action is required. MastercardВ offers retailers a free, optional service for a more secure in app payment acceptance called Digital Secure Remote Payment (DSRP). To use DSRP retailers must:
Contact their acquirer to ensure that they support DSRP Integrate their mobile app with the digital wallet partner.
Q: What is Mastercard’s role in the launch of digital wallets?
A:В The new digital wallets connect into MastercardВ Digital Enablement Service (MDES), so participating issuers can enable secure mobile payments on millions of devices.
Q: Will this affect the way that I identify new or returning consumers?
A: Retailers that use card numbers to identify customers will not be able to recognise returning customers if it is the first time they are using their token since it appears as a new card number. However, when used again, retailers will be able to recognise the token associated with the consumer’s device.
Transaction dispute.
Q: How can I dispute a charge?
A: Please contact the financial institution that issued your card to dispute a charge. Only your issuer holds your specific and unique information including what rights you have to file disputes. The dispute process agreed to by financial institutions that issue MastercardВ or process MastercardВ transactions is set up to allow the financial institutions to manage disputes with cardholders and retailers in a formal manner. В.
Q: Who do I contact if I never received an item that I purchased online or by phone?
A: If you did not receive an item that you purchased or if you received an incorrect item, you should first contact the retailer to try to resolve the situation. If you can't come to an agreement and you want to dispute the transaction, this must be done directly with the financial institution that issued your Mastercard.
Typically, there is a customer service number for your financial institution on the back of the card. You can always contact the MastercardВ Assistance Center either toll-free at 0800964767 and we will connect you to your financial institution.
Q: I made a purchase but received the wrong item. O que devo fazer?
A: If you purchased an item but received the wrong one, please contact the retailer to try to resolve the situation. If you and the retailer cannot resolve the issue, and you want to file a disputed transaction, this must be done directly with the financial institution that issued your Mastercard.
Typically, there is a customer service number for your financial institution on the back of the card that you can call. You can always contact the MastercardВ Assistance Center either toll-free at 0800964767.
Q: How do I get a refund from a business that has filed bankruptcy?
A: If you used a MastercardВ for a purchase from a business that has filed for bankruptcy, you can file a disputed transaction with the financial institution that issued the card. Typically, there is a customer service number for your financial institution on the back of your card card that you can call. You can always contact the MastercardВ Assistance Center either toll-free at 0800964767.
Q: Where can I get a Mastercard Prepaid Card?
A: It's easy to find the MastercardВ Prepaid Card that's right for you. They are available at participating stores and online.
Q: Do I have to activate and register my prepaid card before using it?
A: Activation and registration requirements vary, so check your card packaging for detailed instructions. To take advantage of the reload function and card benefits such as card replacement, you will need to register your card.
Q: My available card balance will not cover my purchase amount. Can I still use my prepaid card?
A: Yes, just tell the cashier in advance how much to deduct from your prepaid card and how much you will pay using an alternate payment method. Note that this process, known as "split tender," may not be supported by all retailers.
Q: I can't find my Mastercard Prepaid Card. O que devo fazer?
A: If you registered your MastercardВ Prepaid Card, your issuer can use the information you provided during registration to issue a replacement card. Be sure to keep a record of the card number.
Contact the issuer of your card immediately to report the lost or stolen card. You can also contactВ Emergency ServicesВ for additional assistance.
Q: Where can I get a Mastercard Prepaid Gift Card?
A: MastercardВ Prepaid Gift Cards are available at bank branches and retail locations, as well as online and via phone. There are many card styles to choose from, some of which can be customised with unique designs, the recipient's name and personal messages. It's easy to find the prepaid gift card that's right for you.
Q: I received a Mastercard Prepaid Gift Card. Do I need to activate or register my card before using it?
A: Check your gift card, the receipt or related packaging for any specific activation instructions. Many MastercardВ Prepaid Gift Cards sold in retail locations are automatically activated when the card is purchased. Call the customer service number on the back of the card if you have questions about how to activate the card. For online and telephone purchases, you may need to register your card with the card issuer. В.
Q: Where can I use my Mastercard gift or prepaid card?
A: You can use your MastercardВ Prepaid Gift Card anywhere MastercardВ is accepted - that's millions of locations worldwide from retail stores to online, mail and phone orders. You can also use your card to pay bills online.
Q:  How long can I use my Mastercard Prepaid Gift Card?
A:  You can make purchases on your prepaid gift card until the value of the card has been depleted, or until the expiration date shown on the card.
Q: How do prepaid travel cards work?
A: Prepaid travel cards work just like all MastercardВ prepaid cards, which means you can spend up to the value placed on the card anywhere MastercardВ is accepted. You can shop in stores, online or over the phone. As you make purchases with the card, funds are immediately deducted from the available card balance. В You can continue to use your card until the card balance has been depleted or until the expiration date shown on the card.
You might want to check your card balance before you shop since the retailer or service provider may not be able to retrieve this information for you. В.
Apply for a prepaid card.
Q: I'd like to apply for a Mastercard Prepaid Card.
A: MastercardВ does not issue cards itself, and, as we have many issuers, cannot recommend a specific card to you.
However, if you have a residential UK address, please check our find a card websiteВ and, if you go through the series of questions, the website will then suggest you various prepaid cards adapted to your needs. In turn, the links will take you to the relevant issuer website to apply for a card.
Please ensure you read all the terms and conditions on the website to ensure you are happy with all the costs and charges associated with the card. All of these costs and charges are set by the issuer and we have no control over them.
Q: I'd like to apply for a Mastercard Prepaid Travel Card.
A:В Mastercard does not issue cards itself, and cannot recommend a specific card to you as we have many issuers.
However, if you have a residential UK address, check our find a card website. Go through the series of questions (choosing Travel Card at the appropriate time), and the website will then suggest various prepaid cards for use. In turn, the links will take you to the relevant issuer website to apply for a card.
Please ensure you read all the terms and conditions on the website to ensure you are happy with all costs and charges associated with the card.- All of these costs and charges are set by the issuer and we have no control over them.
Q: I would like a Prepaid Card to use on Ryanair, so I don't have to pay a ticket issue fee.
A: MastercardВ does not issue cards itself, and cannot recommend a specific card to you as we have many issuers.
However, if you have a residential UK address, check our find a card website. Go through the series of questions, and the website will then suggest various prepaid cards for use. In turn, the links will take you to the relevant issuer website to apply for a card.
Please ensure you read all the terms and conditions on the website to ensure you are happy with all costs and charges associated with the card.- All of these costs and charges are set by the issuer and we have no control over them. Ryanair should accept any Prepaid Mastercard В® Card in the terms and conditions of its fee free flying card program.
Prepaid Card Acceptance.
Q: My Mastercard Gift Card is not being accepted anywhere.
A:В This is very disappointing to hear, as we can confirm that Mastercard В® Gift Cards should be able to be used anywhere the Mastercard В® acceptance logo is displayed. Retailers have to 'honour all cards', so they should be accepting this card as a form of payment.
It should be performed as a magstripe (swipe and sign) transaction, and if the amount on the card does not cover the full amount you wish to pay for, the retailer should be performing a 'split tender' transaction (i. e. allowing a part payment with the Gift Card up to the remaining balance on the card and a part with cash, to cover the remaining balance of the purchase price).
If you keep having similar problems, please inform the card issuer with the details of those retailers not accepting the cards, so they can make a formal complaint to MastercardВ to try to get this problem rectified.
Q: Where can I use a Mastercard В® or Maestro В® prepaid card?
A:В You can use your Mastercard or Maestro prepaid card wherever Mastercard В® and/or Maestro В® are accepted, including: physical or online retail shops, for purposes by mail order and by phone, in your home country or abroad.
Q: Can I use Mastercard or Maestro prepaid cards to withdraw money from an ATM?
A: This feature is available on certain card programs. When available, you can use your card to withdraw money from any ATM worldwide wherever Mastercard and/or Maestro and/or Cirrus cards are accepted. Please check your cardholder agreement for details.
Q: Can I use Mastercard or Maestro prepaid cards abroad?
A:В You can use mostВ Mastercard or Maestro В prepaid cards like aВ Mastercard В debit card in any location in the world that accepts Mastercard and/or Maestro cards. Please check your cardholder agreement for details.
Q: Can I use Mastercard or Maestro prepaid cards to shop on-line, over the phone and by mail order?
A:В Yes, you can use yourВ Mastercard or Maestro В prepaid card with any retailer that accepts Mastercard and/or Maestro.
Q: Can I use a prepaid card to make regular payments, such as for monthly subscriptions?
A:В Some prepaid cards can indeed be used to make regular payments. Please check with your card provider or your cardholder agreement for details.
Prepaid Card PIN/ security.
Q: I need to change the PIN on my card.
A:В As Mastercard does not issue cards, you will need to contact the customer services of your card provider, the details of which you should have received upon receipt of the card and should be listed on the reverse of the card.
Q: Does my prepaid card protect me inthe same way that a credit card would - e. g, if the company issuing the prepaid card goes bankrupt?
A: In the UK, the Financial Services Compensation Scheme (fscs. uk) does not cover prepaid cards in the event of a default by the prepaid card issuer. However, prepaid card issuers are required by the Financial Services Authority (FSA) to ring fence cardholder funds to protect them in case of their issuer’s default. Please check with your card issuer to understand their policy. Whilst the FSA requires that measures be put in place to protect cardholder funds, there is no guarantee that they are fully protected.
Q: What makes prepaid cards safe?
A:В Because you must enter your PIN code to use most prepaid cards, it's a safer way to carry money instead of just carrying cash. If your card is lost or stolen, most card providers will allow you to 'stop' the card and some may arrange for a replacement to be sent to you.
Q: What happens if my card gets lost or is stolen?
A:В If your card is lost or stolen, you must report it to your card company immediately. Usually your money will be frozen so no one else can use the card. You may then be sent a new card with your remaining balance on it. Some card companies will voluntarily replace money stolen from your card - but not all of them do.
Prepaid Card Renewal.
Q: I need to renew my Prepaid Card.
A:В As Mastercard does not issue cards, you will need to contact the customer services of your card provider, the details of which you should have received upon receipt of the card and should be listed on the reverse of the card.
Choosing a prepaid card.
Q: How does a prepaid card compare to a debit or credit card?
Q: Which prepaid card is the best card for me?
A:В There are many types of prepaid cards for you to choose from. Look at the features of each card and consider those which are important to you, such as on-line account management, the ways in which you can reload the card, and the availability of additional cards on the same account. It makes sense to choose a card that has low fees and charges for the way in which you want to use the card most.
For example, if you just want to use a prepaid card for travelling abroad, a card that has low foreign exchange fees and overseas charges is likely to be the most appropriate. Shop around to find the card that is the best suited to your expected use, then compare the features and benefits on offer.
If you have a residential UK address, please check ourВ find a card websiteВ and, if you go through the series of questions, the website will then suggest various prepaid cards adapted to your needs. In turn, the links will take you to the relevant website to apply for a card.
Please ensure you read all the terms and conditions on the website to make sure you are happy with all the costs and charges associated with the card.
Mastercard Repower.
Q: What is Mastercard В® rePowerв„ў?
A: Mastercard rePower is a new service from Mastercard that makes it easy for you to add money to your eligible Mastercard В® or Maestro В® prepaid cards at participating merchants.
Q: How much does a Mastercard rePower reload transaction cost?
A:В When you top-up your prepaid card at a Mastercard rePower merchant, you may be charged a reload fee. Check with the person at the till about any reload fees they may charge. Different merchants charge different fees, so always check when you top-up.
Q: How does Mastercard rePower work?
A:В It's this simple:
Go to a merchant that displays the UKash, Paypoint, Payzone and epay logos with the cash you want to load onto your eligible reloadable Mastercard prepaid card Hand over the cash to the merchant stating how much you wish the voucher value to be Your voucher will be printed, handed to you stating the value Go online to mastercardrepower and redeem your voucher onto your eligible Mastercard prepaid card (note you may be charged a fee to redeem this voucher onto your prepaid card but you will be informed of the fee beforehand). Funds redeemed will be instantly available on your Mastercard prepaid card.
Q: Is Mastercard rePower secure?
A:В Yes, every MastercardВ rePower transaction is safe, reliable and secure. You will always receive a receipt for your reload transaction. The service uses the same technology that allows you to use your MastercardВ or Maestro prepaid card at millions of retail locations worldwide and over the internet.
Q: Where can I top-up Mastercard or Maestro prepaid card using Mastercard rePower?
A:В Simply type in your location on mastercardrepower website and click to find nearest voucher load location.
Q: How do I load money onto my card?
A:В There are a number of ways to reload (or 'top up') your card. For example, you may do a cash top-up at post offices or convenience stores or reload by making a funds transfer from a bank account or on-line through the Internet. The ways in which you can reload your card will vary. Please read the information provided by the card provider for details on how and where you can load money onto your card.
Q: What do I do if there's a problem with my reload?
A:В You should contact the customer services telephone number on the mastercardrepower website in the first instance.
Q: Can I top-up any prepaid card with the Mastercard rePower service?
A: Reloadable MastercardВ or Maestro prepaid cards are the only cards that can be topped-up using the MastercardВ rePower service. Your prepaid card issuer will let you know if your card can be topped-up at MastercardВ rePower locations.
My Balance.
Q: I want to check the balance of my card?
A: As MastercardВ does not issue cards, you will need to contact the customer services of your card provider, the details of which you should have received upon receipt of the card and should be listed on the reverse of the card.
Q: Can I see a history of how I have used my card?
A:В Many card companies do provide this option. When you pay with your card, details of the transaction are stored on-line. This information includes the dates, locations and amounts of your transactions. All of this will appear on your physical or on-line statement, so you can check and access details easily.
Reloading my prepaid card.
Q: How do I load money onto my card?
A: В There are a number of ways to reload (or 'top up') your card. For example, you may do a cash top-up at post offices or convenience stores or reload by making a funds transfer from a bank account or on-line through the Internet. The ways in which you can reload your card will vary. Please read the information provided by the card provider for details on how and where you can load money onto your card.
Q. What's the difference between a 'reloadable' and a 'non-reloadable' card?
A:В A 'reloadable' prepaid card can be 'topped-up' with money. Certain cards, such as many gift cards, are loaded only once and can't be 'topped-up'. These cards are 'non-reloadable'.
Q: Is there a limit to how much money I can put on my card?
A:В Some card companies may set a limit on how much money you can load onto your card at any one time. For prepaid cards that you can buy without any proof of address and/or identity, the maximum amount of money that you can load onto the card will generally be much less when compared to reloadable cards or other cards bought against a proof of address and/or identity.
Q: Is there a maximum amount I can top-up?
R: Sim. If you want to check or need advice on what limits apply, please contact your card issuer or refer to your cardholder agreement for details.
Q. Is there a minimum amount I can top-up?
A:В Minimum reload amounts vary, but most merchants will expect a minimum reload of ВЈ10.
Q. What do I do if there's a problem with my reload?
A:В You should contact the customer services telephone number on theВ mastercardrepowerВ website in the first instance.
Features of prepaid card.
Q: What is the minimum age for having a prepaid card?
A:В Prepaid cards are generally available to all ages, although some companies require you to be at least 18 years of age to use their cards. There will be restrictions on cards that are available to persons under 18 to prevent their use for inappropriate spending (e. g., gambling and alcohol) .
Q: How many cards can I have?
A:В There are no limits on the number of prepaid cards that you can hold. However, bear in mind that there could be fees and charges for each card that you buy, so please think carefully about how you will manage these costs.
Q: What are the fees and costs of having and using a prepaid card?
A:В There are many types of prepaid cards available from many different issuers for different purposes. You'll see gift, travel and general purpose cards, to name just a few - and the services they provide are charged for in different ways. Compare the features and costs of similar types of prepaid cards to find the one that is the best suited for you.
Some of the common fees and charges for prepaid cards are as follows:
Card application fee - to set up your account and provide you with a card. Monthly service charge - this may entitle you to certain services such as a helpline or on-line service. Card loading fee - to load more cash onto your prepaid card. This fee may vary depending on how you top up your card (for instance, if you load funds onto your card from a bank account, you may also be charged a fee by your bank). ATM withdrawal fee - there may be a charge for withdrawing money with your card from an ATM (cash machine). A higher charge may apply when withdrawing money from ATMs located abroad. Depending on the card program, you may also be able to use certain ATMs free of charge and/or make a limited number of free ATM withdrawals or deposits each month. Purchase or on-line fee - you may be charged for each transaction, or for certain types of transactions.
Please check your cardholder agreement for all terms, conditions and fees that apply to your specific prepaid card.
Browser Support.
Q: Having problems accessing mastercard?
A: This site is optimized for the following browsers:
Google Chrome (latest version) Firefox (latest version) Internet Explorer 11 Safari (latest version)

MasterCard and Transforex team up for students.
A MasterCard logo is seen on a door outside a restaurant in New York, in this Feb 3, 2018 file photo.[Photo/Agencies]
Cooperation offers traveler's checks to those heading overseas for education.
MasterCard Inc is offering traveler's checks for Chinese students headed abroad in cooperation with Transforex (Hong Kong) Investment Consulting Co Ltd and the International Student Identity Card Association, the United States-based card company said in Shanghai on Tuesday.
More than 410,000 Chinese were studying abroad as of the end of last year, and the number may exceed 1 million in the next few years, according to the Ministry of Education.
The ISIC MasterCard will meet these students' cross-border payment needs and offer a business opportunity, said Dennis Chang, general manager in China for MasterCard.
"China has been the largest source country of overseas students for several years and they have a growing demand for secure and convenient cross-border payments," he said.
The card can identify the holder as a student as well as being a payment tool, according to the card's official website.
Wang Junfeng, president of Transforex, a subsidiary of HNA Tourism Holding (Group) Co Ltd, said the card is accepted by MasterCard's network in some 142 countries and regions.
"We expect that in 2018 we can issue 100,000 cards, and in five years more than 90 percent of Chinese outbound students will use this card," said Wang.
MasterCard reported 40 percent growth in prepaid business in the Asia-Pacific, Middle East and Africa last year, and the China market presented the biggest growth opportunities, according to MasterCard data.
"The payment market has been seeing increasingly fierce competition in China as the country is set to open its bank-card clearing market", said Ma Ning, an analyst at the Goldman Sachs Group Inc.
For consumers and cardholders, fierce competition may mean more benefits and privileges and better services, said Ma.
Jason Tymms, MasterCard's head of prepaid services for Asia, the Middle East and Africa, said that China's opening up of the bank-card clearing market will support growth in prepaid business, and his division will seize the opportunity.
Zhang Li, general manager of ISIC China's operations, said that students' payments may involve many industries including education, tourism and retail.
With more overseas students coming to China, there are new opportunities in payments market for financial institutions and merchants, Zhang added.
Copyright 1995 -. Todos os direitos reservados. O conteúdo (incluindo, mas não limitado a texto, foto, informações multimídia, etc.) publicado neste site pertence à China Daily Information Co (CDIC). Sem autorização escrita da CDIC, esse conteúdo não deve ser republicado ou usado de qualquer forma. Nota: Os navegadores com resolução de 1024 * 768 ou superior são sugeridos para este site.

TransForex.
"Before the July 2018 nuclear deal, most banking and finance headlines about Iran concerned individuals or banks being fined or coming under investigation for allegedly violating US sanctions. These days, news of banks and financial institutions working with Iran no longer necessarily raise eyebrows. However, an Iranian minister’s recent inference that MasterCard services will become available to Iranians has caused a stir. On Aug. 13, several Iranian media outlets quoted Minister of Communication and Information Technology Mahmoud Vaezi as saying that Iran Post Company has signed a deal with a foreign firm to make MasterCard services accessible to Iranians for the first time. 'Credit and debit cards, accepted in more than 210 countries where MasterCard is valid, will be distributed at financial branches of Iran Post Company from Aug. 23, which coincides with the beginning of Government Week,' Vaezi said. The news quickly made headlines around the world — but there have been doubts about its accuracy. MasterCard itself quickly reacted by denying any activity or cooperation with Iran. 'MasterCard does not have any activities in Iran, as sanctions have remained in place for US-based companies for some time,' the company’s spokesman Seth Eisen said Aug. 15. While the reported announcement by the Iranian minister and later denial of cooperation by MasterCard resulted in wide speculation in the Iranian media, Vaezi later tried to clarify what he described as a 'misunderstanding' about his remarks. Based on statements by Iranian officials, it appears that the Malaysia-registered Vision Card Iranian Co. will roll out a debit card service. According to the company’s website, it is the official representative of TransForex — an official prepaid issuer of MasterCard — in Iran." (Al-Monitor, "How MasterCard debacle got one Iranian minister in trouble," 08/29/2018).
"Following recent report circulated by Iranian media regarding a plan by TransForex, a MasterCard issuer, to expand its operation to the Islamic Republic, a UK-based Iranian expert has suggested that forecasted growth for the economy, promises high returns and positive growth in the market to foreign service providers of financial services." (Trend, "Forecasted economic growth lures MasterCard issuer to Iran," 02/11/2018).

Transforex mastercard


Contactless and mobile ticketing allow travelers to pay for their train or bus, simply by tapping their card or swiping their phone.
Mastercard and the World Food Programme announce 100 million meals commitment.
The partnership focuses on ending the spiral of poverty through eliminating hunger, driving inclusion and empowering those in need.
Fortune Future 50 recognizes Mastercard.
Mastercard ranked at #14 on new list looking at the world's forward-looking, innovative companies that are best set up for the future.

Transforex mastercard


The Company is jointly invested by HNA Tourism and HNA Capital, two subsidiaries of HNA Group, in December 2009 with registered capital of RMB 200 million.
In February 2018, the company was officially granted the franchise qualification for personal currency exchange by Tianjin Branch of the State Administration of Foreign Exchange, becoming the first company in Tianjin and the first batch of companies in China that is founded based on domestic capital investment and specialized in personal foreign currency exchange and other integrated foreign currency services.
In September 2018, it became the first company that acquired the nationwide franchise qualification for currency exchange, which formally marked the start of a new era of its currency exchange business.
Relying on the multi-industry resources of HNA Group, the company has been dedicated to developing the national market. So far, it has established 38 sales networks, covering 18 regions throughout the country, including Tianjin, Beijing. Shanghai, Guangzhou, Shenzhen, Xinjiang, Yunnan, Guilin, Qingdao, Jinan, Ningbo, Suzhou, Hangzhou, Heilongjiang, etc, becoming the most powerful, fastest growing enterprise with the most extensive network in the industry.
Its main business includes foreign currency exchange, Euro VAT refund, Hainan Island VAT refund, E-Cheque and other services.
TransForex adheres to the international service concept of integrity, professionalism and efficiency, providing a full range of services related to foreign currencies to Chinese. It is dedicated to building an outstanding Chinese brand in currency exchange and foreign currency retail services.
With a network that covers the whole country, TransForex has become the largest professional foreign currency service provider with the broadest service network in China.
The company plans to extend its foreign currency business and actively develop innovative products in area of E-Cheques, cross-border trade and finance, non-major currency trade and other integrated tourism finance services based on HNA Group’s aviation, tourism, finance and other resource systems, so as to provide more secure, convenient and thoughtful tourism finance services to the Chinese outbound and inbound tourists.
TransForex E-Cheque is an upgrade of paper-based traveler’s cheque that can be easily applied with valid personal ID. After obtaining an E-Cheque at any store of TransForex, customers may deposit into their accounts. Customers can use the E-Cheque to make payments at overseas merchants or withdraw cash from ATM with the MasterCard? logo.
It can be used at 30 million overseas merchants with the MasterCardпјџ logo;
It can be used to withdraw cash from more than 1.9 million ATMs with the MasterCardпјџ logo in 210 countries;
Cardholders can use online payment services at any e-commerce site that had the MasterCardпјџ payment service;
Cardholders can enjoy high-quality travel services with discounts provided by designated merchants in Hong Kong, Macau and foreign countries;
Cardholders can carry out pre-authorization operations in hotels, parking lots and other places;
Cardholders can enjoy zero card use fee, zero card purchase fee and zero balance recovery fee and many other preferential policies.
Serviços de câmbio estrangeiro.
TransForex can convert foreign currency cash, traveler’s cheques, etcinto RMB or convert RMB into foreign currencies at the exchange rates of TransForex on the transaction - day. В.
Foreign currencies accepted by TransForex include USD, EUR, GBP, JPY, HKD, CHF, SGD, SEK, DKK, NOK, CAD, AUD, MOP, etc.
Non-major currencies accepted by TransForex include KRW, THB, PHP, RUB, MYR, etc.
We offer a full range of foreign currencies, including USD, EUR, GBP, JPY, HKD, CHF, SGD, SEK, DKK, NOK, CAD, AUD, MOP, THB, KRW, PHP, RUB, MYR, etc;
We offer non-major foreign currency exchange services, including THB, KRW, PHP, RUB, MYR, etc;
Efficient services: TransForex offers quick and professional services so that customers can exchange currencies without having to wait in line;
Exchange services of foreign currency in small denominations: TransForex offers exchange services of foreign currency in small denominations so customers do not have to worry about relevant issues.
VAT is a tax added to the price of most commodities and VAT rates vary from country to country, usually between 11%-25%. Non-permanent residents can apply for a refund of VAT paid on goods they have purchased during their stay in Europe, and thus enjoy tax-free shopping in Europe.
Most customers would give up foreign VAT refunds due to cumbersome procedures, language barriers, time pressure or other reasons.
TransForex has been cooperating with eight of the largest VAT refund groups, including Premier Taxfree, Innova Taxfree, Tax Free Worldwide and N. Tax Free S. p.A. so customers can enjoy VAT refund service in China after shopping in Europe.
TransForex has been cooperating with eight of the largest VAT refund groups, including Premier Taxfree, Innova Taxfree, Tax Free Worldwide and N. Tax Free S. p.A. and become a professional company specialized in Euro VAT refund services with largest business scale and service platform in China;В.
TransForex accepts tax-refund invoices from 32 countries , so customers can enjoy worry-free trips through the Europe without worrying about VAT refund;
It has teamed up with 270,000 premium international brands so customers can enjoy various preferential services;
TransForex has more than 500 stores across China, offering multiple platforms to provide you with convenient and worry-free VAT refund services;
TransForex offers premium services free of charge so customers can obtain VAT refund in full amount;
TransForex adheres to a one-on-one, time-saving and high-efficient service so customers do not need to wait in line in foreign countries;
It solves the time consuming problem of VAT refund in foreign countries so customers can enjoy their trips leisurely and we will handle matters relating to VAT refund;
Localized attentive services make customers feel at home with no language barriers.
Visitors from foreign countries or Hong Kong, Macau and Taiwan may obtain VAT refunds for items purchased in designated VAT refund stores in Hainan at our airport store together with valid ID before departure.
Hainan Island VAT Refund is the first experimental VAT refund business in China. The company, the only VAT refund agent in Hainan, provides visitors with high-quality tax refund services with Chinese characteristics. В.

Комментариев нет:

Отправить комментарий